10,000 dinara za deseti festival

EXIT 09

10,000 dinara za deseti festival

EXITPrevoz, karta i smeštaj u kampu, ne računajući "džeparac", u najjeftinijoj varijanti koštaju posetioca iz Srbije oko 10,000 dinara. U zemlji u kojoj je prose?na zarada 33,000 dinara ovaj izdatak je blizak luksuzu, uprkos činjenici da je vrlo prihvatljiv imajući u vidu koliko bi trebalo izdvojiti za pojedinačne nastupe najavljenih muzičara


Piše MILENA STOŠIĆ
Niš, SRBIJA


Lily Allen, Moby, Korn, The Prodigy, Kraftwerk, Sasha, Carl Cox, Richie Hawtin, Eric Prydz samo su najpoznatiji od 500 izvođača koji će na dvadeset bina nastupiti na jubilarnom desetom EXIT-u - najvećem muzičkom festivalu u jugoistočnoj Evropi. Ove godine, EXIT traje od 9. do 12. jula, već tradicionalno na Petrovaradinskoj tvrđavi u Novom Sadu.

O kvalitetu i renomeu EXIT-a dovoljno govore velika svetska muzička imena koja su ovde nastupala proteklih godina - Beastie Boys, Groove Armada, Robert Plant, Snoop Dogg, Iggi Pop, Massive Attack, Moloko, Cypress Hill, Underworld, Fatboy Slim, White Stripes, Garbage, Stereo Mc's, Slayer, Roni Size, Manu Chao, N*E*R*D, Paul Weller, Primal Scream, Sex Pistols�; svetski mediji koji prate festival - MTV i BBC; UK Festival Awards u saradnji sa Yourope koji su EXIT-u 2007. godine dodelili nagradu za najbolji evropski festival, kao i broj posetilaca koji je prošle godine dostigao 167,000 ljudi iz zemlje, regiona i mnogo šire. "State of Exit" zalaže se za otvaranje ka svetu kroz društvene akcije i kampanje (protiv trgovine ljudima i rasne diskriminacije, a za zapošljavanje mladih, očuvanje životne sredine, vizne olakšice). Setimo se da je i komesar za proširenje EU Oli Ren svojim prisustvom (EXIT 06) podržao ovaj srpski brend.

Paprene cene

Ono što se u krugovima mladih ljudi svake godine, a posebno sada u vreme svetske ekonomske krize, postavlja kao dilema jeste dostupnost festivala upravo onima kojima je prvenstveno namenjen i iz čijeg okrilja je nastao. Ove godine cena četvorodnevne karte iznosi 5,990 dinara, do 27. juna, a posle toga jubilarnih 10,000 dinara za jubilarni 10. EXIT (preciznije 9,990). Jednodnevne ulaznice mogu se kupiti po ceni od 3,450 dinara za prva dva dana festivala i 3,990 za poslednja dva.

Svakako, posetiocima koji nisu Novosađani potreban je i smeštaj, što zahteva još investicija. EXIT kamp je u tom slučaju možda najpraktičnija varijanta, a cena mesta je 2,400 dinara. Osim toga, EXIT TRIP - oficijelni EXIT turistički servis ponudio je hostelski smeštaj u gradu čija se cena kreće od 17,80 (u slučaju 5 noćenja) do 22 evra dnevno po osobi. Široka je i lepeza individualnih ponuda smeštaja čije cene variraju. Kako kaže Strahinja iz agencije Exit Acommodation, koja se bavi smeštajem posetilaca festivala već tri godine, tražiti mesto preko agencije je bolja ideja jer ona garantuje sigurnost i pouzdanost, dok su primeri iz prakse pokazali i drugačije slučajeve kod individualnih ponuda.

EXIT accommodationUprkos ogromnom interesovanju stranaca (posebno iz Velike Britanije), ima indikacija da se ove godine nešto menja: "Smanjena je potražnja od gostiju iz inostranstva. Moguće da je to posledica izjednačavanja funte sa evrom što utiče na njihovu kupovnu moć. Još jedan faktor je i svetska ekonomska kriza i visoka cena smeštaja koja je ostala ista kao prošle godine, bez usklađivanja sa situacijom u svetu", rekao je za WAVE magazine predstavnik Exit Accommodation-a.

Cena za kompletan boravak na EXIT-u u proseku se kreće od 25 do 35 evra dnevno po osobi. U cenu jednog ovakvog užitka mora se uračunati i prevoz do Novog Sada. EXIT TRIP organizuje prevoz busom, vozom i kolima od Beograda, Budimpešte i Zagreba. Možda su u najboljoj poziciji, kad je reč o ceni prevoza, studenti koji mogu ostvariti pravo na studentski popust uz indeks kod većine autobuskih prevoznika u Srbiji, ili korišćenjem EURO 26 kartice u vozovima.

Prevoz, karta i smeštaj u kampu, ne računajući "džeparac", u najjeftinijoj varijanti koštaju posetioca iz Srbije oko 10,000 dinara. U zemlji u kojoj je prosečna zarada 33,000 dinara ovaj izdatak je blizak luksuzu, uprkos činjenici da je vrlo prihvatljiv ako imamo u vidu koliko bi trebalo izdvojiti za pojedinačne nastupe muzičara koji se mogu čuti na Petrovaradinskoj tvrđavi.

Posao i zadovoljstvo

EXIT je karakterističan i po tome što pruža mogućnost konkurisanja za posao na festivalu (šankeri, trkači, promoteri, prodavci tokena, obezbeđenje), koji može biti dobar način za ulazak na sam događaj.

"Radila sam prošle godine kao obezbeđenje u kampu. Otišla sam bez ikakve ideje šta me očekuje, kako bih zaradila deo novca za letovanje. Dnevnica je otprilike 20 evra, a posao se ispostavio kao lak i zabavan", objašnjava za WAVE magazine Jovana iz Niša. "Fenomenalna prilika za upoznavanje najrazličitijih ljudi, pošto su u kampu uglavnom stranci. Uz to, svakako je plus besplatna propusnica za sam festival, što ja nisam znala do samog odlaska, pa me je ta informacija dodatno obradovala". To je i jedan od razloga što se opet prijavila za isti posao.

Još jedan način da se "upadne" na EXIT je i biti aktivista neke nevladine organizacije, koja je dobila svoj štand na tvrđavi.

DJ Igor SKad je reč o konkursima EXIT je karakterističan i po tome da organizuje i konkurse kreativne prirode kao što su pisanje tekstova o izvođačima, dizajn za festivalsku majicu, snimci srednjoškolaca preko Youtube-a, koji takođe za sobom povlače nagrade, neke i u vidu kompleta karata. U duhu festivala je pružanje šanse mladim neafirmisanim muzičarima da se prijave na konkurs i nastupe na EXIT-u.

DJ Igor S (TECH a TECH), koji je na prošlogodišnjem EXIT-u nastupio na Cocta DJ stage-u preneo je čitaocima WAVE magazine-a svoje iskustvo: "Svetski festival u ne-evropskoj zemlji! Veoma potreban, ali i nezaobilazno komercijalizovan iz godine u godinu. Uzbuđen sam što sam imao prilike da budem deo nečeg tako velikog. U zemlji koja je na lošem glasu, EXIT je preko potrebna svetla tačka. Srećan sam što ga imamo i što je postao brend Srbije".

Dakle, EXIT ipak pruža priliku onima koji su informisani, kreativni ili žele da rade, da posete "Državu Izlaza". Uostalom, broj posetilaca koji svake godine biva sve veći govori o tome da se ljudi snalaze i masovno dolaze doživljavajući neponovljivo iskustvo vraćajući se iznova.

Vidimo se na Exitu!


(Objavljeno u INTERNATIONAL YOUTH WEB MAGAZINE WAVE www.wavemagazine.net: 25.06.2009.)

Нема коментара:

Постави коментар